miércoles, 9 de octubre de 2013

Organització de l'Entorn Personal d'Aprenentatge.




Hola a tots i totes! Aquesta és la meva primera publicació d'aquest curs 2013-2014 a la     meva carpeta d'aprenentatge, que he decidit que seria un Blog perquè és l'eina amb la qual em sé moure més. 



Què esper d'aquest curs...

Les meves expectatives durant aquest curs són, bàsicament, descobrir i aprendre a emprar noves eines tecnològiques que pugui emprar en el meu futur dintre d'un aula de Primària. També m'agradaria saber planes web on poder trobar jocs interactius i, en general, recursos que puguin emprar els meus alumnes per poder aprendre. 

En general, poder descobrir noves eines tecnològiques que ens poden servir, ja que al primer curs també vàrem descobrir algunes aplicacions, però no les suficients com m'agradaria.


El qüestionari...

Pel que fa al qüestionari, m'he adonat de què faig ús de les tecnologies (mòbil, ordinador...) moltes hores a la setmana i que, majoritàriament, ho faig per qüestions d'avorriment, per fer tasques acadèmiques i comunicar-me amb altra gent. Pens que són massa hores, mai m'havia aturat a pensar quantes hores diàries o setmanals estic davant un ordinador. 

Però realment, avui en dia, Internet és per jo un mitjà essencial del meu dia a dia, ja que em puc comunicar amb gent coneguda que viu defora o bé per demanar dubtes de classe a la resta de companys; puc penjar fotos; actualitzar el meu estat; etc. i que, realment, estic avorrida si no estic emprant l'ordinador o el mòbil, per molt que, fins i tot, arribi un moment en què estic davant l'ordinador sense fer res, però estic connectada per "fer qualque cosa".

                     SYMBALOO

A la sessió pràctica d'avui hem descobert l'eina Symbaloo. És una eina que desconeixia. Mai havia escoltat parlar d'aquesta i he pogut descobrir que és molt útil per poder tenir totes les planes web d'interès i que empram dia a dia juntes, a més del fet que podem compartir-les amb la resta de gent. 

Primer de tot, hem hagut de fer un webmix personal (un webmix vendria a ser la plana o escriptori on podem posar tots els enllaços web que vulguem, ordenats en petites caselles on apareix el seu logo o bé icones que podem personalitzar nosaltres mateixos). En aquest webmix personal hem posat les planes web que més empram en la nostra vida diària i personal (xarxes socials com Facebook i Twitter, Hotmail, YouTube, etc.).

Després hem fet el mateix procés, però creant un webmix acadèmic, on apareixen les planes web que empram en l'àmbit acadèmix (planes de recera,  la plana de la UIB, eines com Dropbox, GoogleDocs, etc.). 

Aquesta eina és molt útil, ja que podem anar eliminant aquells enllços que ja no volem que estiguin al nostre webmix i podem anar afegint d'altres. 

També podem modificar el fons dels nostres webmix, afegir una icona, posar el nom que volguem, etc. És a dir, podem configurar-los segons les nostres preferències.



El meu webmix acadèmic 


Aquí podeu veure les eines que, habitualment, faig servir en l'àmbit acadèmic. Feu click aquí per poder accedir.

Aquí també podreu accedir, si voleu entrar, al meu webmix personal.




TWITTER

Altra eina que hem utilitzat és Twitter. A canvi de Symbaloo, és una eina que ja coneixia, ja que per jo és d'ús habitual. Tenc un compte de Twitter personal, amb el qual estic en contacte amb els meus amics i amigues i el qual també empro per publicar imatges a través de l'eina Instagram

Trob que és una eina que no ens pot aportar molt com a mitjà per aprendre, però és una xarxa social més amb la qual podem compartir enllaços, comentaris, podem seguir-nos entre nosaltres i mantenir converses (però breus, ja que no admet més de 140 caràcters per publicació, fet que em desagrada molt d'aquesta aplicació).

Per a l'assignatura de TIC he obert un compte de Twitter nou per poder tenir tot el que posem sobre l'assignatura junt i així no mesclar els aspectes personals amb els acadèmics. Podeu seguir-me i veure els meus tweets al següent enllaç: https://twitter.com/DesireefgTIC



Fins a la pròxima publicació! Que tingueu bona setmana!


No hay comentarios:

Publicar un comentario